משא ומתן על שכר - בישראל זה שונה לגמרי
מפתח junior קיבל offer של ₪13,500 ברוטו. הוא אמר "תודה, אני מקבל." שבוע אחר כך הוא גילה שהעמית שנשכר לאותו תפקיד, אותו שבוע, קיבל ₪15,200. לא כי הוא היה טוב יותר - כי הוא ביקש.
Monthly negotiation gap, same role, same week
₪20,400/year - over a 4-year tenure that's ₪81,600 left on the table for not asking.
זה לא עדות אנקדוטלית. ה-phenomenon הזה כל כך שגרתי שיש לו שם: ה-negotiation gap. רוב ה-juniors לא מנהלים משא ומתן כי הם מרגישים שאין להם leverage - ומשאירים כסף על השולחן בכל חודש של כל שנה בשביל לא לשאול.
בואו נפתח את הנושא.